Werken bij CAP

Op onze maneges De Winkelsteegh in Nijmegen en De Maartenshoeve in Ubbergen (Berg en Dal) kunnen kinderen, jongeren én volwassenen onder begeleiding paardrijden. Maar er zijn nog meer dieren die hun bijdrage leveren aan de fysieke en sociaal emotionele ontwikkeling. Manege De Maartenshoeve verzorgt dierverzorgingslessen onder schooltijd aan leerlingen van de Maartenschool die direct naast de manege ligt. En op de Winkelsteegh hebben we “Het Roodborstje”, de dierweide waar onder dagbesteding kleine boerderijdieren worden verzorgd.
De verzorging van dieren is een dankbare taak. Je helpt anderen terwijl je zelf ook kan genieten van de dieren en de buitenlucht. Of dat met parkietjes is, de kippen, konijnen, geitjes of de paarden, alle dieren geven warmte en leren je meer over het zorgen voor een ander en jezelf. Werken met dieren verruimt je blik, geeft vertrouwen en draagt bij aan de ontwikkeling van lichaam en geest.
dagbesteding

Dagbesteding

De verzorging van de paarden en het helpen bij de lessen is een mooie manier van dagbesteding. Je werkt buiten en in de stal. Je levert je bijdrage aan de lessen en zorgt ervoor dat de paarden geborsteld zijn en hun stal weer schoon is en voorzien van voldoende voer.
Dikke-kippen

Werken met dieren

Werken op “Het Roodborstje”, onze kleine boerderij op De Winckelsteegh, en het helpen bij de dierverzorgings- en paardrijlessen op De Maartenshoeve is werken tussen de dieren. Dieren om te knuffelen en te verzorgen. Je zorgt dat de hokken schoon zijn en dat de dieren de verzorging krijgen die zij nodig hebben.

Werken met dieren maakt blij en je leert er heel veel van. Over hoe dieren reageren op jouw acties bijvoorbeeld en hoe een ander op jou vertrouwt.

Is werken met dieren iets voor jou? Meld je dan aan, dan nemen wij contact met je op.

ik wil werken bij CAP

Vrijwilligerswerk

Hou je van mensen en ben je dol op dieren? Dan is werken bij stichting CAP zeker iets voor jou. Zonder de hulp van heel veel vrijwilligers kunnen we niet doen wat we doen. We kunnen alle hulp gebruiken bij onze dagelijkse werkzaamheden, maar ook tijdens een van de vele extra activiteiten die we organiseren.