Gideon Lemmers helpt vrijwillig bij Stichting CAP. Hij verzorgt daar de dieren met veel liefde. Dit filmpje komt uit de reeks 'Gewone bijzondere mensen', een productie van N1.

Een productie van N1. Zelfstandig programmamaker Jan Leisink is onze eigen Frans Bromet (programma Buren bij de VPRO). Van achter zijn camera maakt hij portretten van gewone Nijmegenaren met een bijzondere hobby of professie. Hij volgt ze tijdens hun werk of bezigheden en laat hen hierover vertellen. Jan is zelf nooit in beeld, maar met zijn rustige manier van vragen stellen weet hij veel los te krijgen uit de Nijmegenaren die hij volgt. Zo ontstaan er boeiende portretten van stadsgenoten die elk in hun gewone doen en laten toch allemaal bijzonder blijken te zijn.

Een productie van N1.

Het filmteam van het Multimediacentrum van Pluryn heeft een promotiefilm gemaakt voor de stichting CAP (Centra voor Aangepast Paardrijden). Stichting CAP verzorgt het paardrijden bij de manege van De Winckelsteegh en manege de Maartenshoeve in Nijmegen, voor kinderen, jongeren en volwassenen met een lichamelijke en/of meervoudige beperking. Aan het woord komt onder andere Koen, die met veel plezier naar de manege gaat.