Paarden

Amber

amber

Amber is een mooie Haflinger merrie van 1.50m groot. Ze is geboren in 2001. Ze heeft mooie lange witte manen. Amber is erg ijverig, als ze iets niet begrijpt dan gaat ze heel erg haar best doen om het uit te voeren. Aan de andere kant houdt Amber wel veel van haar stal, soms is het moeilijk om haar uit haar stal te krijgen, ze blijft gewoon staan. Even wat hulp van de instructrice en het is weer voor elkaar.

Chanel

chanelIn 2010 hebben we Chanel gekocht. Chanel is geboren op 2-3-2007. Ze is een zeer brave merrie van 1.47m. Chanel was nog maar een paar weken bereden toen we haar kochten. Chanel heeft een opleiding van ongeveer 2 jaar gehad voordat ze helemaal klaar was voor het werk op de Maartenshoeve. In die tijd heeft ze ook nog haar veulen Coco Chanel gekregen. Dat was in 2012.

Rico

rico

Rico is een Fjordenpony van 1.40 m. Rico is geboren op 5 maart 1996. Toen we Rico kregen had hij erg veel moeite met aanspringen in galop. Inmiddels kent hij dat als de beste. Hij wordt daarom vaak gebruikt voor kinderen die net leren galopperen. Rico loopt ook heel goed voor de koets.

Tinkie

tinkie

Tinkie is sinds december 2000 bij ons. Hij heeft een stokmaat van 1.57 m. Hij is. Het is een Tinker ruin en geboren op 12 februari 1998. Hij is heel lief en rustig. Tinkie is zwart met wit gevlekt en op zijn rechter bil heeft hij een grote grijze vlek. Gelijk met Tinkie hebben we een prachtige koets gekregen, daarmee loopt Tinkie regelmatig vol trots over het terrein. Tinkie is best een indrukwekkende verschijning met zijn grote lijf en lange haren.

Tessa

tessa

Tessa is geboren in 1995. Ze is met haar 1.37m niet zo groot, daarom staat ze op de Maartenshoeve. Tessa blijft wel speciaal: ze is samen met Tinkie de baas in de wei, als ze vakantie heeft gehad rent ze altijd keihard weg als we haar het halster om willen doen en we gaan nooit meer proberen om haar voor de koets te laten lopen. Dat vindt ze echt niet leuk.

Noura

Op 4 mei 2010 werd Noura geboren. Zij is de dochter van Amber en van de hengst Gambler by Tari. Ze is erg braaf en rustig. Noura vindt het heerlijk om geaaid en gepoetst te worden. Noura is het eerste therapiepaard dat door ons zelf werd gefokt en opgeleid. Het rijden en ook het lopen voor de koets leerde ze uitzonderlijk snel. Noura vindt het allemaal prima. Ze is echt een gouden paardje en ze is ook nog prachtig om te zien!Noura nieuw

Coco Chanel

coco

Coco Chanel is op 3 juni 2012 geboren. Ze is het veulen van onze Chanel en de hengst Stayerhof's Ramzi H. Coco werd geboren in onze eigen opleidingsstal in Malden. Coco was een vrolijk, nieuwsgierig en zeer lief veulen. Coco is door ons zelf opgeleid tot therapiepaard. Ze is nog steeds een nieuwsgierig en blij paardje.

Twister

twister

Twister is een lieve fjord die sinds 2008 bij ons is. Hij heeft in het verleden Z dressuur gelopen!
Twister is begonnen op de Maartenshoeve en later naar Manege De Winckelsteegh gegaan. Daar loopt hij samen met Ediene onder het huifbed. Twister wordt ook volop gebruikt voor het rijden en soms voor de koets.

Oesie

oesie

Oesie is de zus van Twister. Ze hebben dezelfde vader en dezelfde moeder. Oesie is geboren in 1999. Ook Oesie loopt nu op manege De Winckelsteegh onder het huifbed, voor de koets en ze wordt bereden.

Ediene

ediene

Ediene is de dochter van Oesie. Onze fjorden zijn bijna allemaal familie van elkaar! Ediene is in 2007 geboren in Friesland. Omdat Ediene dezelfde hoogte heeft als haar moeder (Oesie) en oom (Twister) kan ze goed helpen met het huifbed rijden. Daarvoor moest ze eerst leren om voor de koets te lopen. Dat heeft ze geleerd in het voorjaar van 2014. Ediene bleek ook voor de koets super te zijn.

Dat is ook een van de redenen dat wij de paarden regelmatig vakantie geven. Zij werken hard voor ons, dan hebben ze ook af en toe vakantie nodig.

Puck

20170309 Puck

Puck is onze kleine knuffel. Hij is geboren in 1992. In het verleden heeft hij jarenlang onder het oude huifbed gelopen met zijn maatje Ludo. Helaas is Ludo overleden en bleef Puck over. Puck wordt ingezet als knuffelpony voor groepen cliënten die de manege bezoeken en om mee te lopen naast de rolstoel. Omdat hij niet zoveel werk te doen heeft wordt hij snel te dik, daarom wordt hij regelmatig naast de fiets “uitgelaten”. Daarvan blijft hij in conditie en bijna iedereen vindt het ook heel leuk om te doen.

Kilian

kilian

In 2012 is Kilian bij Stichting CAP gekomen. Het is een ruin. Hij is erg braaf en heel lief. Kilian is heel makkelijk in de omgang, alleen houdt hij erg van eten. Het is voor hem moeilijk om voorbij lekker vers gras te lopen zonder ervan te eten! Kilian heeft ook geleerd om voor de koets te lopen. Dat doet hij supergoed. En ook in het huifbed lopen kan hij. Hij is een echte allrounder!

Surprise

surpriseIn 2008 kochten we Surprise. Hij was toen 3 jaar, hij is geboren in 2005. Surprise is best groot (1.58 cm) en daardoor goed inzetbaar voor grotere ruiters. Hij is ook beleerd voor de koets. Ook dat doet hij heel braaf maar wel het liefst alleen.De moeder van Surprise is een Haflinger (net als Amber) en de vader schijnt een volbloed te zijn.

Beau

Beau is sinds november 2015 bij ons. Haar moeder is een Tinker en haar vader een Fries. Het lijkt alsof Beau al oud is omdat witte haren door het zwart heeft, maar dat is niet zo. Beau is geboren in 2005, ze is 1.51m groot daardoor passen heel veel ruiters goed op haar rug. Ze is verder heel rustig en relaxed, echt een schat van een paard.

Jack

Jack is sinds november 2015 bij ons. Hij is geboren in 2009. Hij is de zoon van Cara. Hij wordt nog beleerd in onze opleidingsstal in Malden. Hij is 1.57 m groot en heel erg lief. Hij heeft dezelfde krullen aan de punten van zijn oren als Tinkie.

jack

Hero

Hero is sinds juni 2015 van Stichting CAP. Hij is geboren in 2011. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij op een andere manege voor het huifbedrijden gebruikt zou worden, dat ging echter niet door. Daarom kwam Hero bij ons. Hij bleek precies even groot als Twister en loopt vaak met hem onder het huifbed. Hero wordt ook bereden en hij kan ook voor de koets.hero

Cara

Cara is de moeder van Jack. Ze is geboren in 1996. Ondanks haar leeftijd was ze snel gewend aan het werk bij Stichting CAP. Cara is erg vlot en loopt ook voor de koets.
cara

Odin

Odin is geboren op 11 mei 2015. Hij is de zoon van onze Hafling Amber en Tinkerhengst Hilko. Odin groeit goed en zal uiteindelijk ongeveer 1.55m groot worden. Voorlopig is voldoende voer en rust het beste voor hem en daar geniet hij van!odin

Bento

Bento is het veulen van Amber en Benson, geboren op 30 mei en hij groeit goed. Ook dit veulen zal worden opgeleid tot therapiepaard bij Stichting CAP.
Bento Portret 5 juni 2016

parkieten

Op de Maartenshoeve is een volière vol met parkieten. Als je ze voer geeft komen ze soms op je hand zitten. Maar vooral de parkiet Tweety is héél bijzonder. Onze collega Sabine heeft hem samen met haar kinderen en Dide van de St. Maartenschool helemaal tam gemaakt. In het weekend is hij bij Sabine thuis. Maar door de weeks is hij lekker op de Maartenshoeve. 's Morgensvroeg krijgt hij zijn badje. Soms lijkt het of hij al praat. Hij vindt het gezellig om bij je op je schouder te zitten. Het liefst kriebelt hij aan je oorbel.

kippen

De Maartenshoeve en manege De Winckelsteegh hebben beide een mooi kippenhok. De kippen zijn in de broedmachine uitgebroed, daarom zijn ze vanaf de eerste dag gewend om opgepakt te worden. Vooral op de Maartenshoeve zijn de kippen heel tam.

konijnen

Op de Maartenshoeve wonen de konijnen Witje en Watje in een hok binnen. Tess en Lex wonen in een echte konijnenvilla buiten. De cavia's Simba, Sientje, Dolly en Kaatje hebben hun luxe appartement in het dierverzorgingslokaal van de Maartenshoeve. Ze worden allen heel graag geaaid en hun vacht moet iedere dag geborsteld worden. Dat geldt ook voor cavia Vosje en de konijnen Timmy en Peanuts op manege De Winckelsteegh.