Stichting CAP verzorgt aangepaste manegeactiviteiten voor mensen met een beperking in de regio Nijmegen. Gediplomeerde instructeurs en speciaal opgeleide paarden zorgen voor een veilige omgeving waar aandacht is voor mens en dier. Stichting CAP ontvangt geen subsidie.

De kinderen van basisschool ’t Geerke in Puiflijk zijn al een hele tijd bezig om mooie spulletjes te maken. Die spulletjes worden tijdens de kerstmarkt op 18 december verkocht. De opbrengst van de kerstmarkt gaat vervolgens naar Stichting CAP. Koen zit op de Maartenschool en komt ieder week paardrijden bij Stichting CAP. Het broertje van Koen zit op het ’t Geerke. Stichting CAP heeft een filmpje gemaakt dat het broertje van Koen aan de kinderen van zijn school kan laten zien. Koen vertelt heel duidelijk waarom hij vindt dat er geld moet worden opgehaald voor Stichting CAP.

Het filmpje is gemaakt door het Multimediateam van Pluryn. Bij het Multimediateam van Pluryn werken mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. Ze worden begeleid door professionals. Grappig toeval is dat een van de filmmakers vroeger ook op ’t Geerke heeft gezeten.